Tuesday, January 10, 2012

أبحث عن خروج آمن من المنزل يوم 25 يناير

أااااحم أاااحم ... عاوزة أقول لكم حاجة بـــس ما تضحكوا على حالي
أنا أبحث عن خروج آمن من المنزل يوم 25 يناير
طبعاً موووووش مشكلة مع نفسي ولاه مشكلة أني موووش حاسمة موقفي ..لا آبـــ سولوووتلي
المشكلة مع ماما وبابا يا شباب
آآآه تخيلوا لا أاااانـــــي خااايفة من العسكر ولاه من اعتقال ولاه من تخوين بعضهم لــــنا
آآآه كل خوفي من خناقة بابا وماما
وعلى فكرة هما موووش ضد الثورة ولاه ضدي والحمد لله هما واثقين فيا
بــــــس
هما بيخافوا علي أوووي جداً خالص لدرجة الخنقة
وأنا موووش بحب أزعلهم دايم لما أنزل ويتصلوا بيا بطمنهم عليا وموش بتأخر علشان ما يقلقون عليا
بــس وطبعاً نظراً لأنتشار نظرية المخطط .. وحملة التخوين العتقالات على الثوار
أهلي مثلهم مثل أي أب وأم بيخافون عليا وشكله كده في مخطط عائلي لأعتقالي بالبيت في هذا اليوم
أعمل أيه يااااخوااااتي أنا لو ما نزلت موش ح أحترم نفسي .. وح أفضل حسه طوال عمري بالتقصير في عدم مشاركتي
حدش عنده كلمتين يمسه القلب لهم مفعول السحر على بابا وماما يخليهم يقول لي أنزلي ويا ترجعي منصورة يا ترجعي شهيده
أنتظر ردكم بــس بالله عليكم تفيديوني باللي ينفع
لا أريد كلام من أقعدي وموش ح تيجي عليكي واليوم ده ملامحة موش واضحة .. ولا أريد كلام قاسي على أهلي هما ما يعارضون ولايقسون عليا هما بس خوفهم عليا أكبر من حبهم ليا .. متفقين يالاه ح استنى ردودكم ... وياااااسلام لو يكون كاتب روائي أو محاااااامي ( حقوق أنسان )
جيني الثائرة اللي موووووش عارف تتمرد على أهلها

5 comments:

  1. ومين سمعك انا هموت واخرج انا كمان كفاية ماشركتش يوم 25 يناير اللي فات....وبصراحة لما حوالت اقنع والدتى قالتلي باختصار عن موضوع القناصة لاحسن يرجع تانى .....بس هو ده كل خوفها عليا مش اكتر .........لكن قسما بالله انا هيحصلي حاجة وانزل معاهم!

    ReplyDelete
  2. قولى لهم لو هتفرحوا ويرضيكم ان الثورة تتزور والتاريخ يذكر انها فشلت عشان محدش كمل هيبقى ذنبها فى رقبتكم ورقبة اللى زيكم لان لو كل واحد خاف على ولاده محدش هينزل مكانش هيبقى فى ثورة من الاول اصلا

    ReplyDelete
  3. و أنا كمان وللله بس أنا عندي 16 سنة :( بيخافؤا عليا ب طريقة غبية
    مصطفي

    ReplyDelete
  4. نداء عاجل الى ولى امر المدرسة القاطن باراضى المحروسة الرجاء السماح لها بالخروج من المنزل والتوجه الى ميدان التحرير الميدان فيه روح ثائر ترفرف

    ReplyDelete
  5. والله انتى بنوته والخوف مبرر
    مابال انا بقا
    اللى الفرمان بيصدر
    ولسانهم حالهم يقول
    محبوس
    محبوس
    يا ولدى
    حتى عن الشغل لو فيه
    .....................
    عموما اننبى على قلبك يا شيخه
    احيات عنيكى
    لو لقيتى مخرج
    سيند ات لاخوكى
    وهادعيلك

    ReplyDelete